Sunday, April 15, 2012

Rehlah DI Sematan bersama pensyarah JAPIM Hari 1

Satu lajnah Rehlah Pusat Islam telah mengadakan satu percutian di bawah anjuran JAPIM yang diadakan pada 6, 7 & 8 April bertempat di Sematan. Percutian ini bertujuan untuk mengeratkan hubungan sesama pelajar PPISMP PI 1, PPISMP PI2 dan PISMP PA. Sebelum betolak, kami smua bermeeting untuk membincang barang apa nk bawak, & pikir aktivti apa yg syok nk wat kt situ nnt..pensyarah juga terlibat dalam percutian ini iaitu Ust Johari, Ust Nik, Ustz Saanah. Mereka ni bawak smua anak-anak untuk menikmati keseronokan di pantai yang indah & ada swimming pool untuk swim2..kami bkumpul kol 2.00 petang..tp btolak nk dkat pkol 3..katanya nk btolak kol 2 tp besala kita student..mcm2 hal..

baru nk bertolak

rombongan telah sampai... sebab xtahan tengok pantai dengan ombak yang rindu, maka mereka pon pergi la pantai nk lepas keseronokan dengan maen air tepi pantai...waktu tu baru nk surut...tp pasir kt situ halus laa...ada yg tgkp gambar kacak2..nk wat DP FB kot..contohnya...
Stelah tiba di pantai Sematan


n petang tu mandi-manda kt pantai & swiming pool..tp hari 1st ramai xmandi lg kt swiming pool sbab penuh orang... ada yg ckp geli la..xsuka la..haha.. tapi yg paling menyedihkan ada beberapa orang ni nk mandi waktu mlm... MALANGNYA ada pengawal ckp dia nak bubuh chlorine..maka bersedih la diorang ni xdpt mndi....kih kih kih..

padang malamnya, akviti yang dirancang ialah pertandingan memasak!!! haha.. yg ni best sikit... maka kaum laki2 ni ada yg rasa maluuu..sbub xpandai masak..hihi.. potong ayam pon xreti... sape la tu kan.. kpd yg pndai masak tu jgn la terasa.. korang memg pndai..tp kami yg xpandai ni hanya tengok je la pompuan masak...tolong hiris bawang, amek talam, basuh ayam jadila.. masa yg diberi adalah selama 1 jam.. murid pompuan ada yg masak nasi untuk penyedap makanan..xkn nk mkn lauk je.. ada 1 kumpulan ni org dah tumis bawang diorang dapur pon xda lagi.. hihi..ni la cbran memasak waktu tu..
Terpegun lihat kaki ayam

setelah 1 jam berlalu, maka siaplah hasil masakan dari kumpulan masing2..antara yang teristimewa ialah sayur masak tom yam, ayam msk merah, kari ayam, sup ayam, dan mcm2 lg jenis masakan yg hebat2.. maka makanan pon dihidang atas tikar dan para juri jemputan bersedia untuk merasa dan menilai kualiti masakan.
Detik penentuan 

Pada mlm tersebut, kami berasa keletihan dan ada yg tidur awal. Ada yg tgk cerita Spider wick chronicle...
Sambung hari ke-2......

0 comments:

Post a Comment